عليرضا كوچولوعليرضا كوچولو، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

خاطرات عليرضا كوچولو

چند نكته در زمينه از پوشك گرفتن بچه ها

1392/7/9 15:48
نویسنده : سیما- مسعود
211 بازدید
اشتراک گذاری

اولين نكته كه خيلي مهمه اينه كه اولا خودتون حس كنيد كه كوچولوتون آماده براي گفتن دستشويي اش  است و اين مسئله را درك كنه . تجربه اي كه من داشتم اين بود كه در سن 2 سال و 3 ماه اقدام به اين كار كردم ولي ديدم هر چقدر هم توضيح مي دم مي برمش دستشويي نشونش مي دم باز وقتي خودش را خيس مي كرد مي گفت كثيف شدم بريم بشوييم. تا اينكه به توصيه دكترش صبر كردم و در 31 ماهگي در عرض 2  روز من در اينكار موفق شدم.

- در اولين قدم شما بايد تصميم خود را بگيريد و اگر پوشكش را در مي آوريد دوباره بعد از دو ساعت از تصميم خود منصرف نشده و دوباره پوشك نكنيد . چون بچه دوگانه مي شود.

- هنگاميكه صبح از خواب بيدار شد بلافاصله ببريدش دستشويي و با حرف زدن با فرزندتان و گفتن صحبت هايي كه دوست داره حواسش را پرت كنيد وقتي كه اين كار را كنيد او بدون اينكه متوجه شود دستشويي مي كند و اگر اينكار را كرد تشويقش كنيد و كلي براش دست بزنيد و بگيد از اين به بعد هر وقت خواستي بيا اينجا دستشويي بكن.

 - به گفتن بچه اكتفا نكنيد چون او هنوز ياد نگرفته كه بگه دستشويي دارم . خودتان هر نيم ساعت با گفتن كلمات محبت آميز جوري كه دوست داشته باشه با شما بيايد توي دستشويي دستش را بگيريد و ببريد اگر كرد كه دوباره تشويق اگر نكرد باز هم اين روند را تكرار كنيد لازم به ذكر است براي اينكه احيانا كوچولوتون از قضا يادش رفت و جيش كرد مي توانيد از شورت هاي لاستيكي مخصوص اينكار استفاده كنيد كه ديگه فضاي خونه هم نجس نشه.

- بعد از دو روز كه من اين كار را كردم ديگه خودش كم كم وقتي دستشويي داشت مي گفت كه دستشويي دارم .

- البته بايد بگم من تا سه شب ، شبها وقتي مي خوابيد و حواسش نبود پوشكش مي كردم تا رختخوابش را خيس نكند ولي ديدم خودش حواسش هست برخي از شبها كه مي بينم خيلي تو خواب وول مي خوره و از اين دنده به اون دنده ميشه مي فهمم كه داره خوابالو بغلش مي كنم مي برمش و دوباره مي آيم مي خوابونمش.

بايد بگم اين آيتم را نوشتم چون خودم براي انجام اينكار نمي دونستم از كجا بايد شروع كنم . تا اينكه خودم تجربه اش كردم. اميدوارم شما هم به همين راحتي تو اين پروژه موفق شويدلبخندمژه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)